kralovna zenske siluety
Diane Michelle se narodila 31.12.1946 v Bruselu v Belgii. Když mladá Diane odpromovala z ekonomie na Ženevské univerzitě ve Švýcarsku, měla díky své bohaté rodině před sebou všechny dveře otevřené. A rozhodla se, že její cestou je móda a styl. Ještě než se rozkoukala, vdala se za prince Egona von Furstenberg a společně se přestěhovali do Spojených států.
V novém bytě si začala pohrávat s designem. Uchvátil ji úplet, vzory zvířecí srsti a vytvořila si svůj první, tak trochu kýčovitý, ale velmi barvitý styl. Šila si pro sebe šaty a její přátelé byli nadšeni především zavinovacím oblečením inspirovaným jednoduchým baletním topem.
Za pár měsíců se Diane podařilo domluvit si schůzku s legendární Dianou Vreeland, obávanou šéfredaktorkou módního magazínu Vogue a někdejší „dračicí“ módního světa. Ta měla v moci prosadit nebo zničit kariéru každého návrháře a tak není divu, že Diane byla nervózní. Ale uspěla, kolekce se líbila a nechali si nějaké kousky na focení. To byl její první a nejdůležitější krok k úspěchu.
Na první reklamní kampani se objevila Diane jako čerstvá maminka s ďábelsky ženským a sebevědomým úsměvem. Její motto bylo: „Buďte ženou. Noste šaty“. Pronajala si předváděcí místnost, oslovila prodejce, objevila se ve Vogue a v módní bibli Women´s Wear Daily a najednou každého oblékala. A to vše jen díky zavinovacím topům, které navrhla podle baletního dresu a ten zpracovala do šatů. Tak takhle se zrodily zavinovací šaty.
Ale všechno se to stalo příliš rychle. Byla na titulní stránce Newsweeku ve 29 letech a to byl prý pro ni začátek konce, i když by z toho měla mít spíše radost. Ale v obchodním světě jsou titulní stránky v Time či Newsweeku považovány za jisté prokletí. Prý to nosí smůlu.
Přestože se v této době rozvedla, ostatní šlo skvěle. Její produkty byly úspěšné, vyráběli 25 000 kusů za týden. Ve 28 letech napsala knihu o kráse, vytvořila úspěšnou vůni s názvem Tatiana (podle své dcery), kosmetickou řadu The Color Authority a cestovala po světě. Nemluvě o krásných mladých milencích, mezi které patřili například Warren Beatty a Richard Gere. Cítila se jako rocková star, byla to fantazie. Ale právě na těch cestách ji dohnal nemilý fakt, že si nehlídala finance a půjčila si 10 miliónů dolarů. Prodala firmu, ztratila licenci na své vlastní jméno. Navíc se léčila s rakovinou jazyka a měkkého patra. „Můj život se úplně změnil. Naučilo mě to pokoře. Vždycky jsem byla tak zdravá.“ komentuje svou nemoc Diane von Furstenberg. Byl to veliký propad pro rozvedenou matku dvou dětí. Její butik byl zavřen a vypadalo to, že skončí i všechny její úspěšné vůně a kosmetika. Stáhla se z veřejného života a na dva roky se vrátila do Evropy.
V devadesátých letech se Diane vrátila do Států. Viděla na ulicích, jak ženy nosí její zavinovací šaty a uvědomila si, že má druhou šanci. Diane tvoří podle normálních žen, stále si hlídá, co nosí, co dělají, kam chodí,…pak je prý může lépe oblékat a plnit jejich nároky. Navíc podporuje heslo „ být sama sebou“, proto by nikdy nešla na plastickou operaci nebo cokoli podobného.
V současnosti mezinárodní značka Diane von Furstenberg opanovala jak módu, tak i klenotnictví, doplňky, kosmetiku a parfémy. Její značka se rozrostla do 50 zemí – New York City, Los Angeles, Miami, Londýn, Paříž, Hong Kong, Antverpy,… V roce 1997 tato světoznámá obchodnice otevřela stylový ateliér v New York City. Na vnitřní design je použita fantasmagorická směs růžových a purpurových zdí, leopardí akcenty, potréty Andyho Warhola a mementa posbírána z jejích cest po světě. Její hlavní ateliér v New Yorku také zahrnuje divadelní prostor, ve kterém je centrum kreativity a základna pro mladé umělce.
Diane, která ve 30 letech dosáhla obratu 60 milionů dolarů ročně a v roce 1989 překonal prodej jejích výrobků jednu miliardu dolarů, je dnes majitelkou obrovského impéria, které spravuje se svými dětmi.
Navíc 17.června tohoto roku se stala prezidentkou Rady amerických módních návrhářů a tím získala veliký vliv v módním světě. Diane von Furstenberg je opět královnou a mezi její princezny, vyznavačky ženského stylu, patří třeba Gwyneth Paltrow, Uma Thurman nebo Sarah Jessica Parker.
Kolekce podzim/zima 2005 – tato kolekce byla předvedena v rámci New York Fashion Week v únoru 2005. V kolekci nám přiblížila ruskou stepi v zimě, kolekce obsahovala především teplé zimní kabáty, lidové (venkovské) vršky a široké sukně. Hraje si s vojenskými detaily, dává oděvům přísnost.
Kolekce jaro/léto 2006 – prezentovala ji během New York Fashion Week v září 2005. Představila zde mnoho dlouhých oděvů, ozdobně olemované a zdobené, sukně v malebných šifónech a žerzeje. Celá kolekce se nesla v duchu jasně tištěného přiléhavého žerzeje a jako pokaždé to byla vkusná dámská kolekce plná ženskosti.
Poslední známou kolekcí Diane von Furstenberg je na jaro/léto 2007. Jak už je to u Diane zvykem, její kolekce je opět plná ženskosti, harmonie a srší optimismem, používá zářivou výraznou barevnost (růžová, žlutá), vtipně si pohrává se vzory. V kolekci jsou především představeny lehké šaty, ale i šortky a topy. Oděvy na dolní část těla jsou ve většině případů propojeny svou délkou a to do půli stehen.
Zdroj fotogalerie: Style.com